Prohledat tento blog

3. srpna 2011

Velký testing deodorantů

Nedávno jsem se stala nedobrovolně účastnicí testu deodorantů všech možných značek - došel mi můj favorit, takže jsem v nouzi koupila první, co sem našla v nejbližší drogerii. A pak další. A další. Jestli máte jako já neodbytnej dojem, že pod slovem "invisible" se skrývá spíš pojem "visible naprosto jasně a zřetelně", tady je pár postřehů, ke kterým jsem během testování došla. Testu se účastnily:

  • Dove Original
  • Dove Invisible Dry
  • Garnier Mineral Invisiclear
  • Rexona Aloe Vera
  • Nivea Fresh Natural
  • Fa Natural & Pure

Vše ve formě deo spreje, ke kuličkám nějak nemam důvěru.:)

Hodnotila jsem 6 věcí:
  1. dobu, po kterou člověk zůstane nezpocenej
  2. dobu, po kterou se zpocenej člověk za normálních podmínek udrží nesmrdící
  3. drolivost
  4. rychlost schnutí a tedy další použitelnosti člověka
  5. visibilitu
  6. vůni
Dove Original
Používala jsem dřív a byla jsem spokojená. Nyní nechápu, protože jsem objevila několik nedostatků. Doba "nezpocení se" je uspokojivá, to bych hodnotila za 2. Doba, po kterou se člověk necejtí, ačkoliv je zpocen a vyvíjí přitom normální, lehkou až střední fyzickou aktivitu, taktéž uspokojivá (2). 24 hodin to není, ale to už bysme chtěli moc.:) Drolivost - ABNORMÁLNÍ. Lehce se ofouknete a během dvou pohybů rukama máte pod sebou nasněženo. Jako když se oklepe zasněžená jedle. Drolivost jednoznačně za 5. Schnutí v normě, to bych viděla za 2. A visibilita? Když se to drolí, logicky to bude vidět, že. Já jakožto příznivce černých věcí jsem zaplakala. Nejen tričko, ale ani tílko nezůstalo bez větší poskvrny, ačkoliv nepřišlo do přímého kontaktu s deodorantem. 5! Kdyby to dělalo jen flíčky, ale to jsou fleky jak kdybyste se vyváleli v křídě..... Jelikož používám i voňavku, zajímala mě u všech i vůně. Jak moc je sama o sobě příjemná, nevtíravá a jak se snáší s voňavkou (za mě je to většinou Christina Aguilera nebo Salvatore Ferragamo Pour Famme, takže vůně vcelku výrazné). Tady Dove boduje. Vůně je jemná, nevtíravá a s voňavkou se netluče. 1.

Výsledek: 2,83

Dove Invisible Dry
Tohle je jiná písnička. Doba nepocení se je opět uspokojivá, tzn. za 2. Doba necejtení se za 1, jednoznačně. S tímhle se člověk sice zapotí, ale neni cejtit, ani když se půl dne pohybuje ve 30 stupních ve stínu nebo nedejbože pracuje.:) Druhá půlka dne už je horší, ale nezahrnuju do testu požadavek na 24h ochranu, protože to je zkrátka u deodorantu dost nemyslitelný a je to jednoznačně jen reklamní trik. To by člověk musel sedět v klimatizovaný místnosti a nedělat VŮBEC nic, aby se tohle splnilo..... Drolivost prakticky nulová. Tenhle Dove nedělá bílej povlak, spíš je to tekutější báze a při nanesení nebo schnutí se vůbec nedrolí. 1. Rychlost schnutí výborná. 1. Visibilita....je to přeci "invisible", že? Není. Flíčky se zkrátka dělají i u invisible varianty, ale o 90% menší a z daleko menší pravděpodobností. Aby byl Invisible vidět nějak významně, musíte se okamžitě po nanesení obléct a pokud možno do o číslo menšího trika, aby se vám zaseklo všude po těle a deodorant mohl udělat tolik oblíbené bílé čáry.:) Ale i tak je občas vidět, takže za 1 nedostane - za 2. Vůně je stejně příjemná, netlukoucí se a nevtíravá, ale zároveň svěží jako u kolegy výše, takže opět za 1.

Výsledek: 1,33

Garnier Mineral Invisiclear
Podlehla jsem reklamě, uznávám! Doba nepocení se? Hodně krátká tzn. špatná. 4. "Necejtivost" nic moc, to bylo asi největší zklamání. Nechápu, jak můžou něco takovýho propagovat tak, jak to propagujou....Ufff.... Garnier byl z nouze ctnost bohužel, už po pár hodinách (dvou, třech) se člověk cítí a má dojem, že musí mít furt připaženo, aby ho necejtili i ostatní. Škoda. Za 5. Drolivost je dobrá, protože opět jde o deodorant, který netvoří bílý povlak, takže drolivost za 1. Rychlost schnutí dobrá, ale mohla by být lepší. Za 3. Visibilita dobrá, sem tam se flíček udělá, ale žádná tragédie, jsou horší i lepší, takže za 2. Vůně mě osobně přijde moc silná. Asi aby překryla to, že výrobek nedokáže ochránit tak dlouho, jak by měl, takže radši o to víc voní. U sebe mám pocit, že když se pot smíchá s touhle parfemací, vzniká vcelku nepříjemný mix. Pot nevoní, tohle voní až moc, i když se snaží působit svěže. Vůně za 4. 

Výsledek: 3,16

Rexona Aloe Vera
Doba nepocení se vcelku uspokojivá, tzn. za 2. Necejtivost za 2, tady není moc co řešit, tohle Rexona umí. Drolivost ovšem opět enormní. Po dvou aplikacích (tzn. dva dny po sobě) jsem měla na podlaze koupelny lehčí vrstvičku "sněhu". To se mi zdá opravdu přehnaný. Od řekněme "legendy" jsem tedy čekala lepší podmínky používání. 5. Doba schnutí vcelku dobrá, ale vzhledem k tomu, že musíte počkat i na to, než se dostatečně odrolíte, nic moc. Za 3. Viditelnost je dosti velká. Takže viditelnost, drahá Rexono, bohužel za 4. Vůně o dost příjemnější než Garnier, tady se to povedlo líp. S voňavkou se taky skoro netluče. Za 2. 

Výsledek: 3

Nivea Fresh Natural
Doba nepocení se je docela dobrá, dala bych za 2. Necejtitelnost je fajn, takže taky za 2. Drolivost úplně v pořádku, opět nedělá bílej film, takže za 1. Rychlost schnutí je docela dlouhá, ale jde to. Dala bych za 3. Pořád tu jsou totiž horší adepti, co se tohohle týče. Visibilita v normě, takže za 3. Vůně nevtíravá, svěží, netluče se. Za 1.

Výsledek: 2

Fa Natural & Pure
Doba nepocení se nic moc. Za 4. Necejtitelnost tak za 3, mohlo by být lépe, ale také o dost hůř... Drolivost fajn, opět bez viditelného a bytelného bílého filmu, za 1. Rychlost schnutí za 5. Při použití Fa jsem musela dost dlouho lítat po bytě, abych neměla pocit, že jsem si podpaží právě omyla asi tak hektolitrem vody. Visibilita dobrá, řekla bych i lepší než dobrá, takže za 2. Vůně trochu vtíravá, opět pokus o naprostou svěžest, ale už se to trochu tluče s voňavkou plus při mixu potu a parfemace Fa také úplně neoslní. Vůně tedy za 3, po zvážení všech plusů i mínusů. 

Výsledek: 3

Konečné pořadí:
Dove Invisible Dry - 1,33
Nivea Fresh Natural - 2
Dove Original - 2,83
Fa Natural & Pure + Rexona Aloe Vera - 3
Garnier Mineral Invisiclear - 3,16

Snad vám to k něčemu bude.:) 

PS: Chápu, že třeba vůně je subjektivní, ale tlučitelnost s voňavkou už je dost dobře objektivně hodnotitelná.


Žádné komentáře:

Okomentovat